Fundusze Europejskie
Opcje dostępności Włącz powiększenie czcionki Włącz wysoki kontrast Włącz lektora
Wyszukiwarka Mapa strony
  1. Trwa kampania pt. „MIASTA WOLNE OD DYMU”

Trwa kampania pt. „MIASTA WOLNE OD DYMU”

Trwa ogólnopolska kampania pt „Miasta wolne od dymu", która potrwa do 14 grudnia 2011 r. Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa o obowiązującym prawie oraz wzmocnienie jego respektowania. 15 listopada 2011 r. minął bowiem rok od wejścia w życie znowelizowanej ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych zaostrzającej zakaz palenia w miejscach publicznych. Za palenie w tych miejscach grozi kara grzywny do 500 zł.

Badania Głównego Inspektoratu Sanitarnego z lutego 2011 roku pokazują, że nowe przepisy znacznie zmniejszyły ryzyko narażenia na dym tytoniowy m.in. w obiektach sportowych (spadek o 72 %), restauracjach (o 68 %), barach i pubach (o 49 %), zakładach pracy (o 37 %) oraz na przystankach i w obiektach komunikacji miejskiej (o 33 %).

Obecnie poparcie dla obowiązującego prawa deklaruje aż 68 % palących i 84 % niepalących Polaków. Ponadto 56 % społeczeństwa dostrzega poprawę w przestrzeganiu przepisów ograniczających palenie tytoniu, a 45 % palaczy przyznało, że wprowadzenie zakazu sprzyja podejmowaniu przez nich decyzji o rzuceniu palenia. Polacy coraz odważniej respektują swoje prawo dożycia w przestrzeni wolnej od dymu tytoniowego. Świadczy o tym fakt, że 59 % niepalących częściej niż kilka lat temu ma odwagę zwrócić uwagę osobom łamiącym zakaz palenia.

Problem palenia w miejscach publicznych jest jednak wciążaktualny. W celu zwiększenia wiedzy o konsekwencjach zdrowotnych używania tytoniu (czynne i bierne palenie) oraz wiedzy o obowiązującym prawie Główny Inspektorat Sanitarny 15 listopada br. rozpoczął kampanię medialną „Miasta wolne od dymu". Kampania realizowana jest ze środków rządowego Programu Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu w Polsce oraz ogólnopolskiego projektu „Odświeżamy nasze miasta. TOB3CIT (Tobacco Free Cities)", finansowanego przez Światową Fundację ds. Walki z Chorobami Płuc (World Lung Foundation) i Fundację Bloomberga (Bloomberg Philanthropies).

W ramach kampanii „Miasta wolne od dymu" zaplanowano emisję spotu telewizyjnego oraz radiowego w mediach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych, a także emisję spotu edukacyjnego na monitorach LCD w autobusach i tramwajach na terenie 15 polskich miast (w tym w Krakowie).







 

Posłuchaj Kampanii medialnej pt. „MIASTA WOLNE OD DYMU"

opracowanie: D. Jedynak
źródło: Państwowa Inspekcja Sanitarna http://www.pis.gov.pl/;
PSSE w Dąbrowie Tarnowskiej http://www.wsse.krakow.pl/pages/psse_dabrowa_tarnowska_serwis.php?nid=264

 

Trwa ogólnopolska kampania pt „Miasta wolne od dymu", która potrwa do 14 grudnia 2011 r. Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy społeczeństwa o obowiązującym prawie oraz wzmocnienie jego respektowania. 15 listopada 2011 r. minął bowiem rok od wejścia w życie znowelizowanej ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych zaostrzającej zakaz palenia w miejscach publicznych. Za palenie w tych miejscach grozi kara grzywny do 500 zł. Badania Głównego Inspektoratu Sanitarnego z lutego 2011 roku pokazują, że nowe przepisy znacznie zmniejszyły ryzyko narażenia na dym tytoniowy m.in. w obiektach sportowych (spadek o 72 %), restauracjach (o 68 %), barach i pubach (o 49 %), zakładach pracy (o 37 %) oraz na przystankach i w obiektach komunikacji miejskiej (o 33 %). Obecnie poparcie dla obowiązującego prawa deklaruje aż 68 % palących i 84 % niepalących Polaków. Ponadto 56 % społeczeństwa dostrzega poprawę w przestrzeganiu przepisów ograniczających palenie tytoniu, a 45 % palaczy przyznało, że wprowadzenie zakazu sprzyja podejmowaniu przez nich decyzji o rzuceniu palenia. Polacy coraz odważniej respektują swoje prawo dożycia w przestrzeni wolnej od dymu tytoniowego. Świadczy o tym fakt, że 59 % niepalących częściej niż kilka lat temu ma odwagę zwrócić uwagę osobom łamiącym zakaz palenia. Problem palenia w miejscach publicznych jest jednak wciążaktualny. W celu zwiększenia wiedzy o konsekwencjach zdrowotnych używania tytoniu (czynne i bierne palenie) oraz wiedzy o obowiązującym prawie Główny Inspektorat Sanitarny 15 listopada br. rozpoczął kampanię medialną „Miasta wolne od dymu". Kampania realizowana jest ze środków rządowego Programu Ograniczania Zdrowotnych Następstw Palenia Tytoniu w Polsce oraz ogólnopolskiego projektu „Odświeżamy nasze miasta. TOB3CIT (Tobacco Free Cities)", finansowanego przez Światową Fundację ds. Walki z Chorobami Płuc (World Lung Foundation) i Fundację Bloomberga (Bloomberg Philanthropies). W ramach kampanii „Miasta wolne od dymu" zaplanowano emisję spotu telewizyjnego oraz radiowego w mediach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych, a także emisję spotu edukacyjnego na monitorach LCD w autobusach i tramwajach na terenie 15 polskich miast (w tym w Krakowie).   Posłuchaj Kampanii medialnej pt. „MIASTA WOLNE OD DYMU" opracowanie: D. Jedynakźródło: Państwowa Inspekcja Sanitarna http://www.pis.gov.pl/;PSSE w Dąbrowie Tarnowskiej http://www.wsse.krakow.pl/pages/psse_dabrowa_tarnowska_serwis.php?nid=264