Fundusze Europejskie
Opcje dostępności Włącz powiększenie czcionki Włącz wysoki kontrast Włącz lektora
Wyszukiwarka Mapa strony
  1. Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych

Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych

Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych

W dniu dzisiejszym, tj. 26 października br., w Starostwie Powiatowym w Dąbrowie Tarnowskiej odbyło się spotkanie dotyczące problematyki naboru do klas I w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu dąbrowskiego. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele samorządu powiatowego, a także dyrektorzy gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych.

Podczas spotkania samorząd powiatowy reprezentowali: Tadeusz Kwiatkowski starosta dąbrowski, Marek Kopia wicestarosta, Krzysztof Bryk Przewodniczący Komisji Edukacji i Polityki Społecznej Rady Powiatu Dąbrowskiego wraz z członkami: Martą Chrabąszcz, Anną Jastrzębiec-Witowską i Andrzejem Urbanikiem.

W odpowiedzi na zaproszenie starosty dąbrowskiego przybyli również: Barbara Golemo dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej, Jan Kiljan dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej, Jarosław Boryczka dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Brniu, Magdalena Mach-Surowiec dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie, Bogusława Molak dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dąbrowie Tarnowskiej, Bogusława Wajda dyrektor Gimnazjum w Radwanie, Barbara Czub dyrektor Zespołu Szkół w Borkach, Teresa Motyka dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Luszowicach i Paweł Golemo wicedyrektor Gimnazjum nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.

files/aktualnosci/2016/10_Pazdziernik/26_Spotkanie_z_dyrektorami_szkol/a002.jpg

Podczas spotkania uczestnicy podjęli próbę zdiagnozowania przyczyn podejmowania przez część młodzieży z terenu powiatu dąbrowskiego edukacji w szkołach ponadgimnazjalnych poza naszym powiatem. Zgodnie potwierdzili, że wszystkie cztery szkoły ponadgimnazjalne w powiecie mają bardzo dobrą bazę dydaktyczną, nowoczesne pracownie i dobrze przygotowują do matury i egzaminów zawodowych, o czym świadczą ich wysokie wyniki. Ustalono, że należy podjąć wspólne działania, aby zdiagnozować potrzeby i oczekiwania uczniów w celu dostosowania oferty edukacyjnej szkół, zwiększyć zasięg promocji i zacieśnić współpracę pomiędzy szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi.

mags

W dniu dzisiejszym, tj. 26 października br., w Starostwie Powiatowym w Dąbrowie Tarnowskiej odbyło się spotkanie dotyczące problematyki naboru do klas I w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu dąbrowskiego. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele samorządu powiatowego, a także dyrektorzy gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych. Podczas spotkania samorząd powiatowy reprezentowali: Tadeusz Kwiatkowski starosta dąbrowski, Marek Kopia wicestarosta, Krzysztof Bryk Przewodniczący Komisji Edukacji i Polityki Społecznej Rady Powiatu Dąbrowskiego wraz z członkami: Martą Chrabąszcz, Anną Jastrzębiec-Witowską i Andrzejem Urbanikiem. W odpowiedzi na zaproszenie starosty dąbrowskiego przybyli również: Barbara Golemo dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej, Jan Kiljan dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej, Jarosław Boryczka dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Brniu, Magdalena Mach-Surowiec dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie, Bogusława Molak dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Dąbrowie Tarnowskiej, Bogusława Wajda dyrektor Gimnazjum w Radwanie, Barbara Czub dyrektor Zespołu Szkół w Borkach, Teresa Motyka dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Luszowicach i Paweł Golemo wicedyrektor Gimnazjum nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej. Podczas spotkania uczestnicy podjęli próbę zdiagnozowania przyczyn podejmowania przez część młodzieży z terenu powiatu dąbrowskiego edukacji w szkołach ponadgimnazjalnych poza naszym powiatem. Zgodnie potwierdzili, że wszystkie cztery szkoły ponadgimnazjalne w powiecie mają bardzo dobrą bazę dydaktyczną, nowoczesne pracownie i dobrze przygotowują do matury i egzaminów zawodowych, o czym świadczą ich wysokie wyniki. Ustalono, że należy podjąć wspólne działania, aby zdiagnozować potrzeby i oczekiwania uczniów w celu dostosowania oferty edukacyjnej szkół, zwiększyć zasięg promocji i zacieśnić współpracę pomiędzy szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi. mags